Webinaria

Webinaria (ang. webinar) to inaczej szkolenia przez internet. Webinaria służą spotkaniu prelegentów, którzy posiadają wiedzę na określony temat z uczestnikami, którzy chcą się czegoś dowiedzieć. Miejscem tego spotkania jest internet. Aby móc uczestniczyć w tym spotkaniu należy wcześniej zarejestrować się na stronie organizatora. W ten sposób organizator pozyskuje informacje o osobach potencjalnie zainteresowanych jego rozwiązaniami (programy leadowe), natomiast uczestnicy webinariów zyskują dostęp do wiedzy.

Webinaria mogą odbywać się na żywo lub być odtwarzane z wcześniejszych nagrań, a dyskusja z organizatorem odbywa się wówczas na chacie.  Dla uczestników niewątpliwie bardziej atrakcyjną formą jest uczestnictwo w webinarium na żywo. Komunikacja odbywa się wówczas w taki sposób, że uczestnicy zadają pytania na chacie, a prelegenci po odczytaniu pytań odpowiadają na nie ustnie.

Ekran webinariów składa się z okna lewego, na którym pokazywany jest prelegent oraz jego prezentacja (obraz pomiędzy prezentacją a prelegentem jest na bieżąco przełączany przez realizatora) oraz okna prawego w którym znajduje się chat.

webinarium

 

Prelegent przygotowując się do webinarium powinien brać pod uwagę następujące czynniki:

  • czas uczestnika jest równie cenny jak jego czas – jeżeli pewne etapy nie wymagają wstępu – lepiej przejść od razu do meritum, bez wikłania się w nieistotne szczegóły
  • im lepiej się przygotujemy merytorycznie, tym większą korzyść uzyskają obydwie strony webinarium; uczestnicy oczekują od prelegenta przekazania wiedzy w konkretny i atrakcyjny sposób; prelegenci liczą na to, że ich wysiłki zostaną docenione przez pozytywne komentarze na chacie – i jeżeli będą dobrze przygotowani – nie zawiodą się, bo uczestnicy chata potrafią docenić merytorycznie przygotowanych prelegentów
  • im więcej koncentrujemy się na problemach i zagadnieniach, a nie na produktach – tym lepiej; uczestnicy webinarium nie lubią być męczeni czystym marketingiem, raczej oczekują, że prelegent podpowie im jak rozwiązać ich problemy (z wykorzystaniem usług i produktów, które posiada w portfolio firma prelegenta).
  • zazwyczaj webinaria trwają od 40 do 90 minut łącznie z sesją pytań i odpowiedzi; dobrym zwyczajem jest odpowiadanie na wszystkie pytanie uczestników, nawet na pytania oczywiste.

Jeżeli jesteś zainteresowany organizacją webinarium obejmującą obydwa lub jeden z aspektów:

  • zapewnienie warunków technicznych realizacji i transmisji
  • pozyskanie uczestników

skorzystaj z formularza kontaktowego.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wróć na górę ↑